برای این که ما یتوانیم کشسانی مو را درمان کنیم در ابتدا باید عمق فاجعه را متوجه بشویم و درک کنیم که اسیب کشسانی در کدام بخش از ساختمان مو رخ داده است ؟

کشسانی مو چیست

مو یک ساختار بسیار سازمان یافته دارد که از سه قسمت اصلی تشکیل شده است. و از سطح مو کوتیکول، سپس کورتکس و مدولا وجود دارد.

کوتیکول
کوتیکول از 8-10 لایه سلول های شفاف روی هم قرار گرفته تشکیل شده است. نقش اصلی آن محافظت از قشریا کرتکس زیرین است. سلول‌هایی که کوتیکول را تشکیل می‌دهند (مانند کاشی‌های روی سقف) توسط پیوندهای دی سولفیدی ثابت شده و در جای خود ثابت می‌شوند. سلامت کوتیکول مهم است زیرا بر هیدراتاسیون، انعطاف پذیری براقیت و درخشندگی موهای شما تأثیر می گذارد.

کوتیکول از پوسته های سختی تشکیل شده است که برای محافظت از بقیه ساقه مو قرار می گیرند. این فلس ها بسته به آسیب قابل جابجایی هستند و چندین مورد از علائم آسیب مو را ایجاد می کنند .


کرتکس
کرتکس بخش بزرگ مو است که حدود 75 درصد وزن مو را تشکیل می دهد. این ماده در مرکز الیاف مو یافت می شود و از دوک های کراتینی محکم بسته بندی شده ساخته شده است که توسط پیوندهای دی سولفید تثبیت می شود. قشر یا کرتکس آن چیزی است که به مو استحکام می بخشد و همچنین خانه گرانول های ملانین است. اینها بسته هایی از رنگدانه هستند که مسئول رنگ موهای شما هستند.

مواد شیمیایی موجود در محصولات صاف کننده ، فر کننده ، دکلره و … به موهای شما نفوذ می کند، پیوندهای دی سولفید درون قشر پوست را بی ثبات کرده و آن را ضعیف و ناسازگار می کند و میتواند به موهای شما اسیب برساند . کرتکس توسط کوتیکول محافظت می شود و بنابراین سلامت آن تا حد زیادی توسط سلامت لایه پوشاننده کوتیکول تعیین می شود. قرار گرفتن در معرض اسیب کورتکس منجر به افزایش شدید شکستگی مو، شکافتن انتهای مو، کاهش رنگ ودرخشندگی مو می شود .


مدولا
مدولا مرکزی ترین لایه مو است که از عملکرد ان اطلاعات دقیقی در دست نیست

کشسانی مو

موهای ما حاوی میلیون ها پیوند دی سولفیدی است.
این پیوندها به مو ساختار، استحکام و ثبات آن را می بخشد. هنگامی که پیوندهای دی سولفید شکسته می شود، منجر به آسیب می شود.

زمانی که موهای شما کشسان میشود به این معنی است که سلامت موهای شما در معرض خطر جدی قرار گرفته است و در سریع ترین حالت ممکن باید برای این موضوع فکری بکنید و اگر کشسانی مو های خود را به صورت اصولی درمان نکنید شما موهای خود را از دست میدهید !

در بالا شما با ساختمان مو اشنا شدید و متوجه شدید که ساختمان مو تا چه اندازه پیچیده است و چند طبقه دارد !

اسیب کشسانی در عمیق ترین لایه موی شما رخ میدهد و نکته ای که بسیار مهم هست این است که کراتین و بوتاکس و پروتین به هیچ وجه امکان نفوذ به عمق مو و درمان کشسانی را ندارد و این محصولات درمانی صرفا برای اسیب های سطحی مناسب است که استفاده بشود و برای اسیب های عمقی ما با ید از انواع پلکس استفاده کنیم و تنها پلکس است که میتواند به این عمق مو نفوذ کند این اسیب را رفع کند .

درمان کشسانی مو

همونطوری که در بخش بالا مطالعه کردید پلکس تنها موادی است که میتواند به عمق موی شما نفوذ کرده و کشسانی و کات شدن موهای شمارا درمان کند . می توانید پلکس را به عنوان بازسازی کننده فولیکول مو در نظر بگیرید.

و توجه داشته باشید تاثیر پلکس فقط در عمق مو هاست و در سطح مو اتفاق خاصی رخ نمیدهد .

این ماده در سطح مولکولی با بازگرداندن پیوندهای شکسته مو که می تواند ناشی از درمان های شیمیایی سنگین مانند دکلره کردن و رنگ کردن مو کار می کند.

پلکس با قدرت نفوذی که دارد موهای آسیب دیده را از داخل به بیرون ترمیم می کند.

برای بازیابی موهای خود میتوانید از پلکس های مختلفی مثل وان پلکس ، امینوماتریکس ای تی اس و اولاپلکس و … استفاده کنید

برای دیدن اموزش کامل پلکس تراپی بر روی اینجا کلیک کنید

پلکس در سطح مولکولی برای ترمیم پیوندهای آسیب دیده و شکسته کار می کند.

پلکس پیوندهای شکسته را ترمیم کنید و موها را جوان کنید و با افزایش استحکام کششی و بازیابی قابلیت ارتجاعی سلامت موهای شمارا بازمیگرداند و همچنین ، از فولیکول مو در برابر شکستگی بیشتر محافظت کنید.

تست کشسانی مو

کشسانی چند سطح دارد که میتواند از وضعیت امیدوار کننده تا وضعیت خیلی وخیم دسته بندی شود

اگ کشسانی موهای شما صرفا در حالت خیسی است و کم است خیلی جای نگرانی نیست ، اما اگر کشسانی موهای شما در خیسی و خشکی است و از یک برابر تا سه برابر کش میاد شما باید نگران باشید و خیلی زود فکری به حال کشسانی موهای خود بکنید

و دقت بکنید در درمان کشسانی ما از پلکس استفاده میکنیم و پلکس باید با اب مقطر ترکیب بشود و هرچه سطح کشسانی بیشتر باشد ترکیب پلکس و اب قوی تر میشود تا توان درمان کشسانی ر داشته باشد .

احیایی همزمان سطح و عمق مو

برای اسیب های بسیار جدی و حتی اسیب های سطحی بهتر است از ترکیب بوتاکس و پلکس استفاده کنید برای احیایی مو استفاده کنیم .

این ترکیب میتواند همزمان سطح و عمق موی شمارا احیا کند .

شما حتی میتونید بوتاکس و پلکس را خریداری کرده و با ترکیب این دو محصول این کار را در منزل نیز انجام دهید .

دقت داشته باشید برای تهیه مواد و استفاده از این ترکیب شناخت نوع اسیب بسیار مهم است ، اسیب کشسای و کات شدگی میتواند چند نواع مختلف داشته باشد که هر نوع ترکیب و سیستم مختلفی دارد .

شما میتوانید در زیر این مقاله انواع در قسمت نظرات سوالات خود را مطرح کنید تا کارشناسان ما پاسخ شمارا بدهند .

  • mrkeratin
  • 04/09/1400
  • 17674 بازدید

28 دیدگاه برای “درمان کش آمدن مو”

  1. سلام وقت بخیر
    ممنونم از اموزش های خوبی که ارایه میدید .

    ۱- زمانیکه پلکس رو با بوتاکس ترکیب میکنیم ، مراحل انجام مثل همون بوتاکس تراپی هست؟
    ۲- امکان ترکیب پلکس و کراتین و همینطور پلکس و پروتئین هم وجود داره مثل بوتاکس؟

    • بله دقیقا بوتاکس با پلکس ترکیب میشه و دقیقا به روش بوتاکس کار انجام میشه
      من موافق نیستم و مثلا برای پلکس و کراتین توصیه میکنم خیلی راحت و سریع ابتدا پلکس تراپی کنید و شستشو سطحی انجام بدین و بعد وارد پروسه مواد گذاری کراتین بشید که این روش رو ما رد قسمت اموزش رایگان و اموزش بوتاکس مو. کامل اموزش دادیدم

  2. سلام ممنون از اموزش های رایگانتون. میزان ترکیب بوتاکس و پلکس به چه شکل باید باشه؟چه مقدار پلکس را با بوتاکس مخلوط کنیم

  3. سلام وقت بخير ميخواستم بدونم ميشه اول پلكس تراپي كرد و به مو فرصت ده روزه يا يك هفته اي بديم تا كاملا پلكس اثر گذاري در مو كنه و بعد از يك هفته يا ده روز پروتيين تراپي كنيم ممنونم از لطفتون

  4. سلام ممنون از توضیحات خوبتون،من موهام خیس که باشه قسمتاییش که لایت شده بودن کشسان هستن و کات میشن آیا پلکس به تناهسی

  5. سلام وقت بخیر ببخشید چرا میگن پلکس و کراتین توی یه روز نبایدامجام بشه وباید حتما قرنطینه داد ب پلکس بعد کراتبن‌کرد؟؟ممنون‌میشم توضیح بدین گیج شدم

  6. نقاط ضعف
    • بسترسازی

    ویه سوال دیگه ایا میشه واسه بستر سازی از پروتئین استفاده کرد بعد کراتین کرد
    اگه آره میشه لطفا توضیح بدین؟و یا واسه بستر سازی میگنون پروتئین درشت مولکول مناسب نیس.میشه واسه این مشکل با اب ترکیب کرد و بستر سازی کرد بعد کراتین انحام بدیم‌همون روز

    • بستر سازی بهتره با مواد مخصوص بستر سازی یا بوتاکس و پلکس انجام بشه
      پروتین خیلی اون ویژگی که ما مدنظر داریم رو نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...