مراقبت های بعد از کراتینه مو

بعد از کراتین تراپی نیاز به مراقبت هایی خاصی هست که میتواند نتیجه کراتین تراپی را ماندگار تر بکند و مکمل کراتین تراپی که انجام داده اید بشود و کیفیت موهای شمارا به شدت ارتقا بدهد .

ما در این مقاله سعی داریم تمامی این موارد را یک به یک برسی کنیم و نکات مهمی را در اختیار شما قرار بدهیم که حاصل 10 سال تجربه و نتیجه هزاران تراپی مو هست .

اگر از موهای کراتینه شده مراقبت نکنیم چه اتفاقی رخ می دهد ؟

اگر از مو های کراتین شده مراقبت درست انجام نشود ماندگاری کراتین به شدت پایین می اید !

توجه داشته باشید هرگونه عمل شیمیایی بر روی مو باعث افت کیفیت و کاهش ماندگاری کراتین موهای شما میشود و اگر بنا هست کراتین شما یکسال ماندگاری داشته باشد در صورت عدم مراقبت درست این ماندگاری نصف میشود و کیفیت کار بسیار پایین می اید.

مراقبت هایی که بناست انجام بشود اصلا پیچیده نیست و بسیار ساده و اسان است و با رعایت نکاتی میتوانید ماندگاری کراتین خود را افزایش دهید ، پس نکات گفته شده در مقاله پایین را با دقت بخوانید و عمل کنید .

شستشو صحیح موی کراتینه شده

از مهم ترین نکاتی که باید بعد از کراتین به اون دقت کنید شستشو موی کراتین شده است و اگر این کار درست انجام نشه باعث ریزش میشه .

باید دقت کنید شامپو های فری سولفات قدرت شویندگی کمتری دارند پس حتما در هنگام استفاده از این شامپو ها باید پوست سر به درستی شسته بشود تا چربی مو کنترل بشود .

بنا بر این سعی کنید در هنگام استفاده از شامپو بدون سولفات با نوک انگشتان خود پوست سر را کامل ماساژ دهید تا چربی های اضافه شسته بشوند که این چربی باعث ریزش نشوند !!

و در دقت شامپو بدون سولفات حتما دقت لازم رو داشته باشید ، انتخاب شامپو بدون سولفات اورجینال و با کیفیت از مهم ترین نکات است ، متاسفانه بازار ایران سرشار از محصولات فیک است پس حتما قبل از خرید شامپو با ارایشگر خود مشرت کنید .

استفاده از شامپو بدون سولفات

در ایران گفته میشود که موی کراتینه شده باید از شامپو بدون سولفات استفاده بکند .

این موضوع تاحدی اشتباه است !!! زیرا شامپو بدون سولفات هم مشکلات خاص خود رادارد و گاها میتواند باعث ریزش شود پس انتخاب صحیح میتواند این باشد که از شامپو های استاندارد با سولفات کنترل شده مثل شامپو ریپیر کادیوو استفاده کنیم ، که با وجود درصد بسیار کمی سولفات خاصیت تمیز کنندگی خوبی دارد و به مو های کراتین شده شماهم اسیب وارد نمیکند .

شامپو و ماسک کادیوو
شامپو و ماسک کادیوو

البته استفاده از شامپو های بدون سولفات هم انتخاب درستی است فقط باید در نحوه شستشو موها دقت زیادی کرد که استفاده مداوم از این شامپو ها باعث ریزش مو نشود

سشوار کردن مو بعد از کراتین

حتما بعد از حمام یا هر عاملی که باعث مرطوب شدن موهای شما میشود باید موهای خود را با سشوار کامل خشک کنید وگرنه مو کمی موج برمیدارد.

حتما بعد از هر حمام در ابتدا نم موهای خود را با حوله بگیرد و پس از ان با سشوار کامل موهای خود را خشک کنید تا لختی و سبکی موها باز گردد.

ماسک موی بعد کراتین

ماسک موی مناسب کراتین میتواند معجزه کند ، ماسک موی خوب میتواند اسیب های احتمالی را هم خنثی کند .

برای مثال : مشتری داشتیم که بعد از کراتین هر بار که موهایش را شانه میکرد موهای خورد ریز از موهایش میریخت و موها خورد میشد ، بنا بر توصیه ما مدتی از ماسک گلد فلوراکتیو فلوراکتیو استفاده کرد و این مشکل برای همیشه حل شد و مدت ماندگاری کراتین 3 تا 4 ماه افزایش یافت که این نکته بسیار مثبتی است .

ماسک خوب میتواند اسیب های احتمالی را ببند و حال موهای شمارا بسیار عالی کند و مکمل بسیار خوبی برای کراتین موهای شما باشد .

رنگ و دکلره و هر عامل شیمیایی

موهای ما رنگ خود را از رنگدانه ای به نام ملانین می گیرند که در داخل ساقه مو زندگی می کند. ساقه مو در یک لایه محافظ از فلس های پروتئینی به نام کوتیکول پوشیده شده است. هنگامی که موهای خود رادکلره می کنید، سفید کننده این کوتیکول را باز می کند تا ملانین داخل مو را تغییر دهد. با این حال، در این فرآیند، دکلره فیبرها و روغن های محافظ طبیعی مو را از بین می برد.

این فرایند دقیقا مشابه فرایند کراتین تراپی است ، در کراتین تراپی هم ما همین پروسه را طی میکنیم و عملا فرایند رنگ و دکلره باعث نابودی و ضعف کراتین موهای شما میشود .

  • mrkeratin
  • 04/08/1401
  • 1239 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...