آموزش کراتین مو

کراتین مو چیست ؟

به صورت کلی کراتین یک ماده طبیعیه که داخل موی همه ما هست و طی زمان با رفتار های نادرست خودمون مثل اتو کشیدن ، اب بد ، رنگ ، دکلره ، سشوار کشیدن و …روزانه کراتین رو از موهامون میگیریم و مو هامون رو به چالش میکشیم و باعث بد حالتی ، ضعف و … درموهای خودمون میشیم و ما در آموزش کراتین مو بهتون یاد میدیم این موادو دوباره به موتون برگردونید .

امروز در مسترکراتین در نظر داریم آموزش کراتین مو و نکات مربوط بهش رو براتون به صورت مقاله ای جامه تهیه و در اختیار شما قرار بدیم .

یکی از سریع ترین راه های درمان و اضافه کردن این کراتین از دست رفته به مو کراتین تراپی است که توسط ارایشگران انجام میشود

لوازمی که بسیار مهم هستند و مورد نیاز در آموزش کراتین مو و این کار شامل : اتومو 230 درجه ، شانه و برس چوبی ، سشوار ، گیره ، ماسک و مواد کراتین با صافی و احیایی بالا میشود .

روش کار به صورت خلاصه به این صورت هست که در ابتدا باید فلس مو باز بشه ، کراتین بر روی مو قرار بگیره و بعد فلس مو بسته بشه .

کراتین ها انواع مختلفی داره برای مثال کراتین گلوبال کراتینی تک مرحله ای هست یعنی فقط شامل کراتین میشه یا کراتین لونیکس دو مرحله ای هست که شامل شامپو و کراتین میشه البته اکثر کراتین های موجود داخل ایران سه مرحله ای هستند مثل اینوار ، کادیوو ، ریچی و … که شامل شامپو ، کراتین و ماسک میشن

تک مرحله ای بودن بعضی از کراتین ها تاثیری بر روی روش کار نمیگذارد و باید شامپو قبل کراتین استفاده شود تا مو اماده پذیرش کراتین شود .

انتخاب کراتین بسیار مهم است و باید بدونیم چه چیزی مدنظرمونه ؛ صافی ، احیا ، ماندگاری یا ارگانیک بودن ، البته خیلی نکات دیگه وجود داره که میتونه کمک کنه به انتخاب یک کراتین درست ، با کلیک بر روی اینجا میتوانید لیست انواع کراتین های مسترکراتین را ببینید و انها را باهم مقایسه کنید .

مرحله اول بازکردن فلس مو

برای مرحله اول آموزش کراتین مو و باز کردن فلس مو ابتدا دقت میکنیم که مو به چه میزان دمیج هست و هرچه مو دمیج تر باشه به این معنی هست که فلس مو باز تر هست و در بعضی از مواقع ما میبینیم که شدت دمیج بودن انقدر بالاست که اصلا نیازی نیست به استفاده از شامپو قبل کراتین و باز کردن فلس مو نداره، البته توصیه میشه که حتما شامپو قبل کراتین رو استفاده کنید .

اگر پکیج کراتینتون سه مرحله ای بود و شامپو قبل داشت استفاده میکنید ، اما اگر نداشت از طریق روش زیر شامپو قبل از کراتین درست میکنید .
روش درست کردن شامپو قبل کراتین به این صورت هست که یه شامپو ایرانی و کاملا معمولی که حتا وقتی استفاده میکنیم مبینیم که موهامون اذیت شده رو برمیداریم و با اکسیدان ترکیب میکنیم .
به این صورت که اگر مو سالم بود به این معنی هست که فلسش بسته است و باید مورو دمیج کنیم تا فلسش باز بشه ، به مقدار مساوی اکسیدان 6% و شامپو رو باهم ترکیب میکینم و اینو به موی مشتریمون میزنیم ده دقیقه صبر میکنیم و معمولا ده دقیقه کافیه چون موهای سالم معمولا نمیان که کراتین و احیا بشن اما خوب اگر دیدم که دمیج نشده و تاثیری نداشته دوبار ده دقیقه رو انجام میدیم ، یعنی یک بار میشوریم ، شامپو میزنیم و بعد دوباره میشوریم ، مویی که دکلرست ضعیفه و خودش دمیجه یکبار کافیش هست و اونم توجه داشته باشید که مقدار شامپو بیشتر از دکلره باشه و ده دقیقه ماساژ میدیم و بعد میشوریم ، البته این روش بسیار قدیمی است و توصیه میشود حتما از شامپو های استاندارد قلیایی استفاده کنید .

بعد از شستشو مکث میکنیم و مورو سعی میکنم با حوله خشک کنیم البته مو نه باید کاملا خشک باشه و‌نه خیس چون که اگر ما مواد رو به موی خیس بزنیم انگار که ما داریم موادمون رو با اب ترکیب میکنم و تاثیری که میتونه اون مواد روی سر مشتری بزاره کم میشه و نم در حدود 10% اگر روی موهای مشتری وجود داشته باشه کافی هست و دقت کنید که مو الان خیلی دمیجه و به ارامی باهاش رفتار کنید چون مو بسیار اسیب پذیر هست و حتا امکان داره نتونید شونه به مو بکشید و اشکالی هم نداره چون مو دمیج شده .

مرحله دوم مواد گذاری

مورو تقسیم بندی میکنیم در ابتدا و از پشت شروع میکنیم به زدن مواد و همزمان مورو شونه میکنیم .
توجه داشته باشید که معمولا ساقه مو خیلی دمیج تره پس بهتره که به ساقه مو مواد رو بیشتر بزنید .
کل مورو که مواد گذاری کردید میتونید مورو یه کاور بکنید و 45 الی 1 ساعت صبر کنید
توجه داشته باشید که دشمن کراتین سرماست ، یعنی هیچ وقت کراتینتونو جای سرد نزارید چون کیفیتش پایین میاد و خراب میشه البته از اونجایی که ما معمولا افراط یا تفریط میکنیم منظورم این هم نیست که کراتین رو جلوی بخاری بزاریم ، همون دمای محیط مناسبه و توی بالکن یا جاهای سرد نباید قرار بگیره کراتین و حتا در موقع کراتین کرد محیط ارایشگاه نباید سرد باشه .

در این یک ساعت ما باید مورو گرم نگه داریم برای مثال اگر از این سشوار های کلاهی و قدیمی دارید میتونه روی سر مشتری قرار بگیره و 5 دقیقه روشن کنید سشوار رو و وقتی که گرم شد خاموشش کنید و مشتری در اون گرمای ملایم بشینه اگرم ندارید که چند دقیقه سشوار ملایم بگیرید و حرارت زیاد هم به مو ندید .

در این یک ساعت گاهی اوقات مورو شونه کنید و موادی که داخل شونه میاد را با دستمال پاک کنید و به مو بر نگردونید .

توجه داشته باشید که مو وقتی مواد کراتین خورده بسیار حالت پذیر شده و این به این معنی که شما اجازه ندارید این مورو بپیچونید ، گیره بزنید و … مو باید بسیار صاف و لخت بیفته و زمانی که میخواییم مورو خشک کنیم اجازه نداریم که مورو خیلی بپیچونیم چون مو حالت میگیره .

مرحله سوم براشینگ و خشک کردن

این مرحله کاملا بستگی دارد به برند کراتین شما دربعضی از مواد ها مثل اینوار شما نیاز دارید قبل از اتوکشی یک مرحله مورا براشینگ بکنید تا دود مواد از بین برود ، در عضی از مواد مثل ونیکس نیازب به براشینگ نیست و شما باید با باد سرد مورا خشک کنید و …

پس این مورد آموزش کراتین مو راحتما از فروشنده خود سوال کنید

مرحله چهارم اتوکشی

یک ساعت که تموم شد سشوار رو بگیرید داخل مو و کاملا خشکش کنید و حالا میتونید در حدی که صرفا جلوی دستتون نباشه مو ، از پشت مو میایید لایه های خیلی نازک میگیرید و بقیش رو‌جمع میکنید بالا و کلیپسی که خیلی فشار نیاره و جمع باشه حتما استفاده کنید ( کلیپس چنگی استفاده نکنید ، از مدل کلیپسایی که دم باریکی داره مناسب تره ) .

مورو به لایه های نازک تقسیم میکنید و این نکته رو در همین ابتدای کار بدونید که هرچی اتوکشی بیشتر باشه صافی ، ماندگاری بیشتر هست و در احیا تاثیری ندارد .

برای مثال در کراتین لونیکس برای موهای ضعیف و اسیب جدی دیده 7 بار بالا بسته به اسیب مو و برای موهای سالم 25/20 بار کافیست ، البته میتونید بیشتر بکشید و هیچ ایرادی ندارد و خوب هست اتفاقا ، دیدیم دوستانی که حتا 30 بار اتوکشی میکنن هر لایه رو .

نحوه صحیح اتو کشی در قسمت ریشه به صورت ضربه ای هست و در قسمت ساقه پشت هم ، مداوم و برای حفظ گرما و گرمای مضاعف حتما لایه هارا نازک بردارید و تا انتهای کار با حوصله اتوکشی نماید و سعی کنید قسمتهای روی مو یک دست اتو شود ، با زاویه 90 درجه اتو کشی کنید انتهای کار را زاویه ندهید تا مو حالت نگیرد و صاف بماند. برای این که این موضوع رو بهتر درک کنید کلیپ تصویری کاملی در رابطه با اتو کشی تهیه شده است برای شما که با کلیک بر روی اینجا میتوانید ویدیو را در اپارات و با کلیک بر روی اینجا در یوتیوب مشاهده کنید.

دقت کنید که بخصوص قسمت ریشه و موهایی که فر هستند ریشه مو رو وقتی که میگیرید چند بار بالا پایین بکنید و بعد بیایید پایین و سرعتی تا پایین نیارید اتورو ، بسیار ارام و با صبر و حوصله کارتونو انجام بدید و اتورو تا پایین بیارید ، چند بار حالت ضربه ای و ویوو کردن بعد کششی .

دستتون دستکش نکنید وقتی که دید مو داغ شد و دست شما داره میسوزه مو قطعا اسیب میبینه و برید قسمت بعدی مورو اتو کنید چند دفعه و بعد دوباره برگردید اون قسمت که خنک شد دوباره اتو کشی را انجام بدید .

دقت کنید اتو کشی مهم ترین مرحله کراتین تراپیه بسیار وقت بزارید و با دقت انجام بدید و باید از اتو مو 230 درجه استفاده کنید و حتا اتو مو 229 درجه هم مفید نخواهد بود و نتیجه خوب نمیده .

قسمت اخر آموزش کراتین مو ماسک قرنطینه و تثبیت

مرحله بعد به دو دسته تقسیم میشه :

  • 1_کرایتن هایی که قرنطینه داره مثل گلوبال
  • 2_ کراتین هایی که قرنطینه نداره مثل اینوار لونیکس و …
    البته یه نکته رو توضیح بدم تمام کراتین ها قرنطینه دارن تنها تفاوت توی زمانه مثلا لونیکس یک ساعت قرنطینه داره اما گلوبال سه روز .

و این زمان به این معنی نیست که در کراتین هایی با قرنطینه یک ساعته شما حتما مجبورید مورو بعد یک ساعت بشورید، میتونید این کارو انجام بدید اما اگر هم قرنطینه سه روزه رو نگه دارید قطعا تاثیر مثبتی خواهد داشت توی کیفیت کارتون .

ماسک بعد کراتین یا ماسک تثبیت برای کراتین های یک مرحله ای یا دو مرحله ای خیلی مهم نیست اما در کراتین هایی که در پکشون وجود داره این ماسک مثل اینوار شما میتونید ، تاکید میکنم میتونید 45 دقیقه بعد از این که اتو کشی تموم شد و‌ یکم خنک شد مو ، ماسک شماره سه را به مو بزنید و بعد از 15 دقیقه مواد و کراتین را بشورید .

بعد از شستشو و ماسک باید با باد سشوار مو خشک بشه و به هیچ عنوان مو نباید به حالت خودش رها بشه بعد از هر حمام هم باید موهارو فقط با باد سشوار خشک کنن و نباید رطوبتی به مو بمونه .

حالا کراتین هایی که قرنطینه داره نظر من به صورت کلی اینه که قرنطینه رو حتا برای کراتین هایی که قرنطینه هم ندارن حفظ کنید و ماندگاریش خیلی بهتره و حتا میتونید فردای اون روز برای کراتین های ضعیف تر بازهم اتو کشی رو انجام بدید و پس فردا هم باز دوباره اتوکشی انجام بدید و 20 دقیقه تایم بدید و مورو بشورید .

این متد آموزش کراتین مویکی از متد های اصولی و قدیمی کراتین هست و ممکنه در روش های دیگه تفاوت هایی وجود داشته باشه اما درنهایت تفاوتی ندارد و روش یکیست ویدیویی اموزشی به صورت کامل برای شما تهیه شده است که با کلیک بر روی اینجا میتوانید ویدیو را مشاهده کنید .

  • mrkeratin
  • 23/01/1399
  • 52107 بازدید

17 دیدگاه برای “آموزش کراتین مو”

  1. نقاط قوت
    • توضیحات عالی بود

    سلام ممنون از آموزش های عالی تون .
    اگه کار کراتین در مراحلی اشتباه انجام بشه و نتیجه رضایت بخش نباشه بعد از چند روز میشه کار کراتین رو تکرار کرد؟

  2. من از کراپلکس آبی کراتین و نارنجی بوتاکس استفاده میکنم. چون اول کارمه. تمام این موارد رعایت میکنم. فقط مو موقع شستشو خشکه. میتونم برای موهای آسیب دیده آبی و نارنجی را قاطی کنم؟ کرابوتاکس

    • بستگی به موادی که استفاده میکنید داره ، گاها بعضی از مواد ها مو باید خشک بشه و بعد موادگذاری بشه ، بعضی مواد ها هم خیر باید مو 10% نم داشته باشه

    • اگر به جهت بستر سازی هست بله شما میتونید
      شستشو قبل کراتین رو انجام میدید و پروتین تراپی رو پروسش رو انجام میدید و شستشو سطحی میدین که مواد رو سر مشتری نمونه که مواد روی مواد بیاد و بعد مواد گذاری کراتین و پروسه کراتین رو انجام میدم .

  3. سپاسگذارم بابت آموزشی حرفه ای و کاملتون

    من از کراتین ایکاس استفاده میکنم که نانوپلاستیا هستش
    بعد از مواد گذاری و مکث حتمن بایدشستشو بدم چون مثل چوب میشه. اما نمیدونم دقیقن چن درصد مواد رو بشورم و … ممنون میشم کمکم کنین

    • روش استفاده مواد های متفاوت متفاوت هست
      یعنی ممکنه چند مواد نانو پلاستیا باشه اما روش استفاده هاشون متفاوت باشه
      بهتره با فروشنه محصول قبل از خرید محصول برسی بکنید

  4. سلام بسیار عالی و جامع
    سوالی داشتم مواد کراتین خریداری کردم اما شامپو قبلش خیر
    آیا میشه با شامپو بچه قبلش شسته شود .
    ضمنا مو دمیج هست..برلی اطمینان پرسیدم

    • اگر مواد کراتین شما نیاز به شامپوی قلیایی داشته باشه برای باز کردن فلکس مو باید از شامپو قبل کراتین حتما استفاده بشود

  5. سلام ممنون از آموزش های خوبتون .ی سوالی در مورد بوتاکس کردن دارم .موی نچرال و طبیعی که حالت فر و وز داره فقط بخواییم وزی مو گرفته بشه اتو کشی چند بار و با چه درجه ای باید انجام بشه ممنونم 🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...