کراتین تراپی برای چه کسانی ممنوع است ؟؟

ما در این مقاله به شما میگوییم موهایی که کراتین تراپی نباید بشود و این دسته های خاص را نام میبریم و برسی میکنیم .

ایا تا به حال برای شما پیش امده است که برای مشتری خود کراتین تراپی انجام دهید و بعد از دوبار شستشو بدون هیچ دلیلی مو به حالت اولش برگشته باشه و دیگر از ان لختی و براقیت بر روی موهایش هیچ اثری نباشه ؟؟ ما در این مقاله به شما میگوییم که کراتین تراپی ممنوع است برای دسته های مختلفی از ادما و ممکن است برای این چند دسته کراتین جوابدهی مثبتی نداشته باشد .

دسته های مختلفی از افراد وجود دارند که کراتین تراپی برا انها بی فایده و ممنوع است و هیچ نتیجه مثبتی دربر نخواهد داشت و در ساده ترین حالت ممکن حداکثر بعد از دو بار شستشو تمام نتایج کراتین تراپی از سرشان محو خواهد شد و وقت و هزینه شما از بین میرود !!

ما در این مقاله سعی داریم دسته های مختلف رو برسی کنیم و یکبار برای همیشه باید ها و نباید هایی را در ذهن شما هک کنیم .

1- بانوانی که در دوره عادت ماهانه هستند

در نظر سنجی که از 200 متخصص صافی و احیای مو گرفته شد حدود 105 نفر اعتقاد داشتن که این موضوع بی تاثیر است و 95 نفر به این نکته اشاره کردند که کراتین کردن در عادت ماهانه میتواند مشکل زا باشد .

نظر هر دو طرف تا حدودی درسته به این دلیل که بستگی به اون شخص دارد که دوره ماهانه اش به چه مقدار بر روی هورمونهایش تاثیر میگذارد و برای 50% جوابگو هست و برای 50% نه پس به این دلیل که ما نمیدانیم هورمون های شخص در چه وضعیتیه پس بهتره ریسک نکنیم و کراتین تراپی رو چند روزی عقب بندازیم .

2 – افرادی که دارو های خاص مصرف میکنند .

افرادی که داروهای غدد ، کورتون و یا قرص اعصاب مصرف میکنند به این دلیل که این قبیل داروها بر روی خون اثر گذاشته و عملکرد کراتین را مختل میکند ممکن است کراتین تراپی برای این افراد جوابگو نباشد .

3- افرادی که دریکماه گذشته عمل جراحی داشتند .

یکی دیگه از موهایی که کراتین تراپی نباید بشود افرادی هستند که طی یکماه گذشته عمل جراحی داشتند و کمتر از یکماه از تاریخ بیهوشیشون میگذره در اکثریت موارد کراتین بر روی موهایشان جواب نمیدهد ، مواد بی هوشی تاثیراتی بر روی بدن میگذارد که تا کامل خارج شدن این مواد از بدن بهتر است کراتین تراپی انجام نشود .

4 – کسانی که قرص ضد بارداری ( ایرانی ) مصرف میکنند .

این مورد بسیار تجربی است ، مشتری داشتیم که هر دوماه یکبار میومد و میگفت که کراتینش رفته و ما به رایگان کراتین تراپی انجام میدادیم . بعد از مدتی درخواست کردیم که برای سلامتی خودش ازمایش بده و تنها موردی که اضافی وارد خونشون میشد قرص های ال دی بود و درخواست کردیم ازشون که نمونه خارجیش رو مصرف کنند و جالبه بعد از مدتی این مشکل کاملا حل شد .

5 – افرادی که الکل یا ماریجوانا مصرف کردند .

افرادی که دارای اعتیاد هستند حتی مصرف ماری جوانا و طی 48 ساعت گذشته الکل مصرف کردند در بسیاری از موارد کراتین بر روی موهایشان جواب نمیدهد و نمیتوانند از کراتین تراپی نتیجه مثبتی بگیرند .

6- افرادی که مو سفید دارند یا از حنا استفاده میکنند

افرادی که موی سفیدی دارند به این دلیل که ساختار موهاشون تغییر میکنه و همچنین افرادی که از حنا استفاده میکنند به این دلیل که حنا ساختار مورا تغیر میدهد معمولا کراتین را نمیتواند نگهدارند .

اگر دقت کنید برای مثال موی سفیدی که ساختار خودش را از دست داده اگر در حالت عادی 150 میل کراتین نیاز داشته باشد روی موی سفید حدودا 50 میل جذب میکند و امکان نگهداری کراتین را ندارد .

7 – کسانی که حامله یا شیر ده هستند .

کراتین تراپی برای این دسته از افراد ممنوع میباشد ، درسته کراتین هایی مثل لونیکس کاملا گیاهی هستند و شرکت سازنده ادعا میکند برای بانوان باردار مشکلی ایجاد نمیکند اما در نهایت میتواند تاثیرات منفی بر روی جنین بگذارد ، مخصوصا 12 هفته اول بارداری .

توجه داشته باشید که بارداری حساسیت های شمارا تغیر میدهد و به طور بالقوه شمارا مستعد واکنش های الرژیک میکند.

دکتر نیازاده ، دکتر کلینیک و متخصص پوست و مو گفت : “ما واقعاً نمی دانیم که چیزی به داخل بدن جذب می شود یا خیر ، اما منافذ زیادی به صورت عمیق بر روی پوست سر شما وجود دارد ، و همیشه پتانسیل نفوذ وجود دارد ، به خصوص اگر پوست سر تحریک شود.” و به قول معروف “هر چه مواد شیمیایی کمتر ، بهتر .”

8 – افرادی که به کراتین حساست دارند .

شاید این مورد بسیار عجیب بوده باشه براتون اما در بین هر هزار نفر یک نفر وجود دارد که به کراتین تراپی واکنش نشان میدهد و در اون لحظه هیچ مشکلی ندارند و بعد از یک یا دو روز بدن واکنش نشان میدهد و باعث تورم صورت و چشم میشود البته جای نگرانی نیست بنا بر امار ما کمتر از ده نفر در ایران همچین اتفاقی براشون افتاده .

9 -افرادی که تيروئيد دارن و قبلا از بیماری سرطان رنج میبردند .

افرادی که درگیر تیروئید هستند حتا رنگ مو هم در بعضی از موارد به دلیل تغیر ساختار بدن پذیرش ثابت و مثل انسان های معمولی را ندارد ، برای این افراد بهتر است کراتین انجام نشود چون ممکن است تاثیری نداشته باشد .

البته در بسیاری از موارد دیده شده که اگر صرفا به دلیل تیروئید این پذیرش در مرحله اول اتفاق نیفتد ، در مرحله دوم اتفاق خواهد افتاد و پذیرش کراتین اوکی خواهد بود .

ممنون که با ما تا انتهای این مقاله همراه بودید اگر شماهم نکته جدید دارید حتما برای ما در قسمت نظرات نوشته و ارسال کنید ، ما در مسترکراتین سعی در این داریم که اگاهی 100% به شما بدیم تا هیچ کراتین کاری متضرر نشود به جهت کم بودن اطلاعات و…

{ کپی بدون ذکر منبع ممنوع میباشد }

  • mrkeratin
  • 10/04/1399
  • 36588 بازدید

6 دیدگاه برای “موهایی که کراتین تراپی نباید بشود”

  1. نقاط قوت
    • توضیح دقیق
    نقاط ضعف
    • ندارد

    خواهر من تعداد موی سفیدش از مشکی بیشتره اما کراتین روی موهاش تاثیر گذاشته و دوام طولانی داشته یعنی دلیل این چی میتونه باشه!؟

    • خیلی این بحث عجیب نیست
      ما موهای سفید رو اگر گفتیم دلیلش این هست که ساختار سخت تری دارد و باید با قدرت بیشتری با مواد مناسبش این کار انجام بشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...