معایب کراتینه مو

معایب کراتینه مو چیست ؟؟ مزایای کراتین مو چیست ؟

آیا درمان کراتینه واقعا ارزش هزینه کردن را دارد؟ پاسخ به این سوال تخصص ماست ، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا پاسخ این سوال را به صورتی بی طرفانه دریافت کنید …

کراتینه مو چیست و چگونه انجام میشود ؟

کراتین (پروتئینی که موهای شما را تشکیل می دهد) یک درمان نیمه دائمی صاف کننده مو است که موهای شما را صاف، براق، ابریشمی و بدون وز می کند. اما برای حفظ نتایج پس از کراتینه درمانی، باید در انتخاب شامپو، نرم کننده و سایر محصولات مو دقت کنید – که به سادگی به این معنی است که موهای شما به مراقبت و تلاش بیشتری نیاز دارد. دریافت کراتینه درمانی در بیشتر موارد معجزه می کند، اما نتیجه آن مدت زیادی دوام نمی آورد. در واقع می تواند موهای شما را شکننده و مستعد آسیب و شکستگی کند اگر کراتین تراپی درست انجام نشود .

بدن به طور طبیعی پروتئین کراتین را می‌سازد – این همان چیزی است که مو و ناخن از آن تشکیل شده است و به مرور زمان با رفتار نا درست ما مانند براشینگ ، دکلره و اتوکشی از موهای ما خارج میشود . کراتین موجود در این درمان ها ممکن است از پشم، پر یا شاخ گرفته شود. شامپوها و نرم‌کننده‌های خاصی حاوی کراتین هستند، اما شما معمولاً نتیجه بهتری را از درمان‌های آرایشگاهی که توسط یک متخصص انجام می‌شود، دریافت خواهید کرد.

این فرآیند شامل شستن موها ، مواد گذاری ، 30 دقیقه تایم مکث و اتوکشی میشود .

معایب کراتینه مو
معایب کراتینه مو

کل این فرآیند می‌تواند چندین 3تا 4 ساعت طول بکشد – بنابراین یک کتاب یا چیزی آرام برای انجام دادن همراه خود داشته باشید ! اگر مطمئن نیستید که درمان کراتینه برای شما مناسب است یا خیر، مزایا و معایب را در زیر بسنجید و تصمیم گیری کنید

انواع کراتینه مو

توجه داشته باشید که برخی از درمان های کراتینه موهای شما را صاف می کنند در حالی که برخی دیگر فقط حال موهای شمارا بهتر میکند و صافی کمی دارد . جزئیات را با آرایشگر خود در میان بگذارید و درمان مناسب را بر اساس نوع مو و نیازهای خود انتخاب کنید. در اینجا چند نوع درمان کراتین وجود دارد که باهم برسی میکنیم

  • کراتین اینوار : صافی و احیایی 95% و ماندگاری 8 ماهه
  • کراتین لونیکس : صافی و احیایی 95% و ماندگاری 12 ماهه
  • کراتین کادییو : : صافی 85% و احیا 100% و ماندگاری 8 ماهه
  • کراتین فلوراکتیو : نوع های مختلفی دارد اما معمولا ماندگاری و صافی بالا دارد و گیاهی است
  • کراتین کرتکس : اشغال ، دست ساز ارزان ، شیمیایی ( از این دست کراتین ها بسیار است ، تحقیق کنید ! )
  • کراتین هونما : نوع های مختلفی دارد اما معمولا ماندگاری 8 تا 12 ماهه و صافی و احیای قابل قبول
  • کراتین پرایم : نوع های مختلفی دارد اما معمولا ماندگاری 8 تا 12 ماهه و صافی و احیای قابل قبول

البته این برند ها برای مثال مطرح شد و نیت این نیست که در کار ارایشگر دخالت کنید ، سعی کنید راهنمایی بگیرید تحقیق کنید در انتخاب ارایشگر و در نهایت به ان اعتماد کنید .

معایب کراتینه مو

فرمالدهید در کراتین

بسیاری از درمان‌های کراتینه (و نه همه) حاوی فرمالدئید هستند که در صورت استنشاق می‌تواند خطرناک باشد.

فرمالدئید چیزی است که موها را راحت تر صاف میکند و صاف تر نشان می دهد .

بهتر است با کراتین هایی کار شود که فاقد فرمالدید است ، درمان‌های کراتینه‌ای وجود دارند که بدون فرمالدئید هستند (به جای آن از اسید گلیوکسیلیک یا … استفاده می‌کنند) که کاملاً مؤثر است و نتیجی قدرت مند دارد .

برای مثال محصولات فلوراکتیو بدون مواد شیمیایی صافی 100% و ماندگاری بسیار بالا به شما میدهند و کاملا سالم و امن هستند .

بر اساس تحقیقات گروه کاری محیط زیست، برخی از سالن های ارایشی سعی می کنند این واقعیت را پنهان کنند که محصول کراتینه آنها حاوی این ماده شیمیایی است پس در انتخاب سالن خود بسیار دقت کنید و سعی کنید از مواد هایی استفاده کنید که حاوی فرمالدید نباشند یا از حداقل فرمالدید در انها به کار رفته باشد ، هر چند به این دلیل که در کوتاه مدت در برابر این مواد شیمیایی قرار میگیرد این مواد سلامتی شما را تهدید نمیکند .

هزینه کراتین مو

هر درمان می تواند از 1 تا سه میلیون تومان متغیر باشد. البته گزینه‌های ارزان‌تری در خانه وجود دارد، اما نتایج آن‌قدر قطعی و طولانی نخواهد بود.

دقت داشته باشید درمان کراتینه نباید بیش از سه بار در سال انجام شود، زیرا با گذشت زمان ممکن است به مو آسیب برساند. تابستان، زمانی که موخوره به دلیل رطوبت بیشتر است و مو ازاد تر است ، معمولاً زمانی است که مردم می‌خواهند این کار را انجام بدهند.

ریزش مو کراتینه

بله، یکی از بزرگترین نگرانی ها و عوارض جانبی کراتینه درمانی، ریزش مو است، به خصوص اگر به طور مکرر انجام شود. البته باید زمانی نگران این موضوع باشیم که با ارایشگری مبتدی کار میکنیم و در مواقعی که با متخصصین کار میکنیم نباید نگران این موضوع باشیم زیرا ریزش بعد از کراتین مربوط به کار کراتین کار نمیشود و بیشتر به دلیل عدم شستشو درست موی کراتین شده با شامپو بدون سولفات است .

مراقبت از موی کراتینه شده

موی کراتین شده نیازمند مراقبت خاصی است و این مراقبت گاها هزینه هایی به مانند خرید شامپو و ماسک بدون سولفات را دارد و کمتر شستن موهای خود و اجتناب از شنا کردن در اب کلر دار ممکن است نگهداری از آن را برای برخی افراد سخت تر کند.

شنا در آب کلردار یا نمک (عمدتاً استخر یا اقیانوس) می تواند عمر درمان کراتینه شما را کوتاه کند. همچنین باید روی شامپو و نرم‌کننده‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که فاقد کلرید سدیم و سولفات هستند، زیرا هر دو می‌توانند درمان‌ها را از بین ببرند.

و بسیار مهم است بعد از کراتین حتما موهای خود را با سشوار بعد از هر حمام کاملا خشک بکنید.

اسیب کراتینه به مو

اگر این کار پیش افراد متخصص انجام نشود دقیقا مانند پروسه رنگ یا دکلره میواند باعث اسیب جدی به مو بشود .

و اگر متخصص نتواند وضعیت موهای شمارا درست بسنجد و تکنیک را درست انجام ندهد میتواند باعث بروز امدن اسیب های جدی به مانند سوختن ، ریزش و یا خورد شدن مو بشود .

انجام کراتینه مو در دوران بارداری

برخی از درمان‌های استاندارد وجود دارند که می‌توانند برای بارداری بی‌خطر باشند، اما درمان کراتینه مو برای آن‌ها بی‌خطر نیست. یکی و مهمترین دلیل این است که فرمالدئید دارد و می تواند تاثیر بگذارد .

ماندگاری کراتینه مو

ماندگاری کراتین در بهترین حالت یک تا دوسال است البته گزینه های صاف کننده دائمی تر مانند ریباندینگ وجود دارد (گاهی اوقات صاف کننده ژاپنی نامیده می شود) در واقع با استفاده از ترکیبات آمونیوم تیوگلیکولات و هیدروکسید سدیم، پیوندهای مو را می شکند که این امر نتایج دائمی را به همراه دارد که البته نکات منفی خاص خود را دارد .

مزایا کراتینه مو

و اما رسیدیم به مزایای کراتین کردن مو ، طبیعتا کراتین کردن کلی نکته خوب و مزایا داره که ارزش انجام این کارو بسیار زیاد میکنه ، قطعا کراتین نکات منفی هم دارد اما خوب شما با رفتن به پیش متخصصین این کار میتونید تا 80% خطرات این کارو کم کنید و فقط از مزایای این کار لذت ببرید و تجربه یک موی فوق العاده را داشته باشید .

موهای صاف و براق با کراتینه مو

کراتین حال موهای شمارو خوب میکند و باعث براقیت و سلامت موهای شما میشود .

همچنین اگر موهایی فر وز و بد حالت داشته باشید میتوانید با حال بد موهای خود خداحافظی کنید و لذت ببرید از موهایی لخت ، سالم و براق که بسیار تجربه جذابی است .

ماندگاری طولانی کراتینه مو

تا زمانی که از موهای خود خوب مراقبت میکنید ، میتواند از داشتن موهای زیبا و سالم لذت ببرید .

کراتینه درمانی شما می تواند تا 24 ماه ماندگاری داشته باشد .

موهای قابل کنترل تر

درمان‌های کراتینه موها را قابل کنترل‌تر می‌کنند، به خصوص اگر موهای شما وز یا ضخیم باشد.

اگر دائماً موهای خود را با حرارت حالت دهید، متوجه خواهید شد که با درمان کراتینه موهای شما سریعتر خشک می شود. برخی افراد تخمین می زنند که کراتین زمان خشک شدن آنها را بیش از نصف کاهش می دهد.

همچنین ممکن است موهای شما سالم‌تر و قوی‌تر شوند، زیرا می‌توانید آن‌ها را بیشتر با هوا خشک کنید و از آسیب گرما محافظت کنید.

رشد مو با کراتینه مو

کراتین می تواند موها را تقویت تا به راحتی از بین نرود. این موضوع می‌تواند باعث شود که موها سریع‌تر رشد کنند، زیرا نوک موها از بین نمی‌روند و موها سلامت بیشتری دارد .

قطع ریزش بعد از بارداری

در بسیاری از موارد دیده شده است که کراتین میتواند ریزش مربوط به بعد از بارداری را کم کند یا از بین ببرد .

*

در انتهای این مقاله باید به شما بگویم که کراتین در مجموع جوانب کار مفید و بی خطری است و زیبایی و قدرتی که موهای شما میگیر ارزش این موضوع را دارد که این کار را انجام دهید ، به شرطی که از متخصصین درست در این موضوع کمک بگیرید که به موهای شما اسیب وارد نکنند .

{ تهیه شده در مسترکراتین _ کپی بدون ذکر منبع ممنوع میباشد }

  • mrkeratin
  • 06/08/1401
  • 10164 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...