هزینه کراتین مو

هزینه کراتین مو را برای انوع مو و در انواع مناطق باهم برسی میکنیم و به شما از متغیر هایی میگوییم که در بالا رفتن یا پایین امدن قیمت کراتین تاثیر دارند .

میانگین قیمت کراتینه درمانی بر اساس اطلاعات ما در خارج از ایران بین 250 تا 450 دلار است و در دسته خدمات لاکچری مو قرار میگیرد ، در ایران این موضوع کمی متفاوت است و با توجه به فراوانی این خدمات میتوانیم بین یک تا سه میلیون تومان برای هزینه کراتین تراپی مو در نظر بگیریم ، البته این قیمت تحت تأثیر چند عامل مانند بلندی موهای شما، سطح تجربه آرایشگر و منطقه ای است که سالن در آن قرار دارد.

کراتین مو چیست ؟

کراتین پروتئین اصلی است که به طور طبیعی در موهای ما وجود دارد. مو نه تنها حاوی کراتین است، بلکه عمدتاً از پروتئین های مرتبط با کراتین نیز تشکیل شده است. به عنوان یک پروتئین محافظ خارجی و ساختاری داخلی برای محافظت از موهای شما و حفظ سلامت آنها عمل می کند. به دلیل قرار گرفتن در معرض عوامل خارجی مانند نور خورشید، آلودگی یا مواد شیمیایی یا تغییر در سبک زندگی، کراتین موجود در مو کاهش می یابد. این ریزش همان چیزی است که به موهای خشک، آسیب دیده و کدر می انجامد.

قیمت کراتین بر اساس سایز مو

سایز مو یکی از مهم ترین عوامل در هزینه کراتین موهای شماست و طبیعتا هرچه سایزو حجم بیشتر باشد به دلیل افزایش حجم کار و استفاده مواد قیمت کراتین تراپی هم بیشتر میشود در قسمت پایین با سه عکس کاملا این موضوع را به شما نشان خواهیم داد :

هزینه کراتین مو در سالن های متوسط تا حدودی مشابه عکس بالا است ، البته در صورتی که موهای شما سلامت باشد .

در این سالن ها یکی از نکات زیر است و به همین دلیل است که دستمزد و قیمت پایینی از شما میگیرند

  • در مناطق ضعیف تهران یا در شهرستان ها قرار دارند
  • تازه کار هستند
  • مواد ارزون قیمت مصرف میکنند
  • قیمت گذاری رقابتی دارند و سود کمتری دریافت میکنند

البته موارد گفته شده 100% نیست و ممکن است هیچ یک از موارد بالا هم نباشند و صرفا قیمت مناسبی دریافت کنند .

هزینه کراتین مو در سالن های خوب و نرمال تا حدودی نزدیک به قیمت های تصویر بالا میباشد این سالن ها چند ویژگی مهم دارند :

  • از مواد های استاندارد و با کیفیت استفاده میکنند
  • امکان اسیب زدن به موبسیار کم است
  • تجربه صد ها مورد کار مشابه دارند
  • دستگاه ها و اتوموهای خوبی دارند
  • ماندگاری بلند مدت تری را میتوان انتظار داشت

هزینه کراتین مو در سالن های مطرح و شناخته شده خوب بسیار بالا تر است ، به این دلیل که شما باید پول اسم اون شخص یا سالن یا منطقه سالن رو پرداخت کنید .

در این سالنها خیلی اتفاقات خاصی بیش از سالن های خوب و نرمال نمی افتد و شما میتوانید توقع کیفیتی خوب و کاری قابل قبول را داشته باشید .

کراتین موهای اسیب دیده

در موهای اسیب دیده بسته به اسیب مو گاهی اصلا امکان کراتین تراپی وجود ندارد و گاهی کراتین تراپی باید با بستر سازی باشد که بسته به سطح اسیب مو بین 300 تا 500 هزارتومان به هزینه کراتین شما اضافه خواهد شد .

دقت داشته باشید درصورت عدم بستر سازی درست برای موهای اسیب دیده موها میتواند اسیب جدی ببیند پس گاها کراتین بدون بستر سازی امکانپذیر نیست .

نکته بسیار مهم در رابطه با کراتین مو

قبل از رفتن به سالن، بررسی کنید که آیا کراتینه درمانی برای موهای شما مناسب است یا خیر. فقط به این دلیل که بهترین دوست شما آن را دوست داشت، به این معنی نیست که برای شما هم مناسب خواهد بود.
نکته مهم دیگر قبل از انجام درمان، مشورت با آرایشگر است. ایده خوبی است که یک آرایشگر قابل اعتماد و با تجربه برای موهای خود انتخاب کنید. مشاوره با آرایشگر تضمین می کند که فرمول مناسب موهای خود را دریافت کنیدو فراموش نکنید که قیمت را استعلام کنید زیرا با توجه به جنس مو متفاوت است.
روش
روزی را انتخاب کنید که در آن آزاد هستید و زمان کافی برای استراحت دارید زیرا این یک درمان طولانی است. درمان تقریباً 4 ساعت طول می کشد و شامل مراحل زیر است.

  • شستشوی مو (شامپو قلیایی)
  • سشوار کشی
  • استفاده از محلول کراتین
  • تایم مکث یکساعته
  • یک دور دیگر سشوار
  • اتوکشی تایم مکث و شستشو
  • همه چیز تمام شد!

از تکرار این درمان ها برای حداقل 6 تا 8 ماه اجتناب کنید تا به موهای خود استراحت دهید.

تفاوت کراتین و ریبانیدنگ

درمان‌های کراتینه مو شباهت‌هایی باریبانیدنگ های معمول دارند، اما تفاوت‌های قابل توجهی نیز دارند. کراتین بیشتر یک درمان موقت است و ماندگاری یک تا دوساله دارد که با استفاده از اسید گلیوکسیلیک دوام می آورد. صافی ژاپنی ماندگاری دائمی دارند اما خوب به مو اسیب وارد میکنند گاها و برای همیشه ساختار مورا تغیر میدهد ، وبر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط هارپرز بازار، آرایش مو را با هیدروکسید سدیم و آمونیوم تیوگلیکولات ساختار مو را برای همیشه تغییر می‌دهند.

فرمالدید کراتین

برخی از کراتین ها دارای فرمالدئید هستند و برخی بدون فرمالدئید .

برای حفظ سلامتی خود بهتر است از کراتین های بدون فرمالدید استفاده کنید ، زیرا این ماده شیمیایی و اسیب زننده است و تا جای ممکن دور ماندن از این ماده توصیه میشود .

کراتین برای چه کسانی مناسب است ؟

کراتینه بیشتر برای افرادی که موهای بسیار خشک، وز، مجعد و نامنظم دارند مناسب است. افرادی که موهای خود را بسیار پرپشت یا حجیم می دانند نیز می توانند از این درمان استفاده کنند.

و همچنین کراتین مناسب افرادیست که بسیار از اتومو یا سشوار استفاده میکنند و این عمل به موهایشان اسیب وارد میکند که عملا با کراتین کردن از این موضوع نجات پیدا خواهند کرد .

ماندگاری کراتین

طول عمر درمان های کراتینه بستگی به جنس موی شما و میزان پیروی از روال های مراقبت پس از آن دارد.

درمان برزیلی معمولاً تا یک سال ماندگاری دارند .

کراتین تراپی در منزل

ایا میتوانم کراتین تراپی را در منزل انجام بدهم ؟ بایذ بگویم بله، می توانید کراتینه مو را در خانه انجام دهید. با این حال، به اندازه کاری که در سالن انجام می شود مؤثر نخواهد بود. و حتی میتوانید باعث اسیب زدن به موهای خود بشوید .

این پروسه به دلیلی که با مواد حساسی در ارتباط است درصورتی که به اشتباه انجام شود میتواند به مو اسیب بزند پس یا با دقت فراوان این کارا انجام دهید یا حتما از یک متخصص کمک بگیرید .

چگونه از موهای کراتینه شده نگهداری کنیم؟

با هر درمان، بایدها و نبایدها مشخص می شود و کراتین تفاوتی ندارد.
مراقبت های بعد از موهای کراتینه شده:

  1. به مدت 2 روز پس از انجام درمان، موها را نبندید (مانند دم اسبی) یا نشویید.
  2. فقط از شامپوها و نرم کننده های بدون سولفات و پارابن استفاده کنید.
  3. بعد از هر حمام موهای خود را با سشوار خشک کنید
  4. بذون مراقبت درست وارد اب دریا یا استخر نشوید
  • mrkeratin
  • 12/08/1401
  • 11121 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...